V rámci výuky VK Malby, kterou vyučuje Mgr. Terezie Corfu, navštívili studenti ústeckou ZOO. Cílem návštěvy bylo vytvořit skici zvířat, která posloužila jako živé modely. Studenti si díky přízni počasí vyzkoušeli práci jak ve venkovním prostředí, kde se zvířata hojně vyskytovala, tak i v jednotlivých vnitřních pavilónech.
Jak se dělá „Ebru“? / 11. 5. 2017
Minulý týden si studenti vyzkoušeli techniku „mramorování“ papíru. Workshop vedl vyučující, který k nám přijel z univerzity ve městě Bolu v Turecku. Pokud byste pro tuto efektní techniku (v Turecku tradiční a velmi populární, nazývá se „Ebru“) našli smysluplné využití, naše doktorandka Tereza Voštová vám ji jistě ráda představí.
Průhledné sochy / 5. 5. 2017
Diakonie v Litoměřicích uspořádala při příležitosti 25. výročí výstavu „průhledných soch“. Výstava probíhá v měsících květnu a červnu v ulicích města Litoměřice, kde jsou na vybraných místech nainstalované plastové sochy. Sochy představují příběhy klientů Centra denních služeb při Diakonii ČCE v Litoměřicích – lidí s mentálním postižením. Cílem je ukázat člověka s mentálním postižením jako běžného člena společnosti – s jeho sny, přáními a s jeho jedinečností. Sochy jsou průhledné, zrovna jako jsou pro nás někdy „průhlední“ lidé s postižením, když je potkáváme na ulici.
Výstava BPDP 2017 zahájena! / 27. 4. 2017
V úterý večer jsme slavnostně odstartovali dlouho připravovanou a očekávanou výstavu bakalářských a diplomových prací našich studentů. Přijďte se seznámit s letošními 27 uměleckými a výtvarně pedagogickými projekty! K vidění budou do 11. června.
Výtvarné dílny k výstavě v Galerii Emila Filly / 25. 4. 2017
Studenti Katedry výtvarné kultury připravili v rámci semináře Zprostředkování výtvarné tvorby doprovodný program k výstavě Oči dokořán 2017: Soutěžní přehlídka výtvarných oborů ZUŠ v Galerii Emila Filly v Ústí nad Labem. Dne 20. 4. odpoledne byly pro děti ze Základní umělecké školy Most i pro širokou veřejnost otevřeny výtvarné dílny na téma „Smysly“. Děti si zde mohly vytvořit vlastní parfém s „vůní domova“, namíchat „Felix felicis“, vymyslet tajemné pány živlů či vyrobit jednoduchý hudební nástroj nebo vlastní thaumatrope.
Návštěva Domu umění Ústí nad Labem / 17. 4. 2017
O tom, že „o dědictví věků se můžeme buď ochudit, nebo obohatit“, či že „změna pohledu mění vše“, se ve čtvrtek 13. 04. 2017 přesvědčily studentky kurzu Výtvarná příprava 2 Mgr. Havlíčka a to v rámci návštěvy Domu umění v Ústí nad Labem. Aktuálně zde probíhají dvě čerstvé výstavy - Ulrike Grossarth: Lublinské skladiště a Aleš Loziak: Makro a mikro. Za nás palec a doporučení…!
Figurovat figurou…! / 17. 4. 2017
Každý čtvrtek od 17.00 probíhá na KVK pod vedením Mgr. Havlíčka tříhodinový blok VK Figurální kresby. Zázemím je ateliér CS-021, který nabízí ideální podmínky i pro realizaci velkoformátových prací.Kurz je v základu nastavený široce a flexibilně tak, aby si studenti v průběhu semestru vyzkoušeli rozličné způsoby práce zaměřující se na téma figury. V rámci předmětu vznikají klasické studiové kresby dle živého mužského a ženského modelu, tak i nevšední práce s důrazem na různorodé techniky.
Kadaň opět úspěšně :) / 4. 4. 2017
Víte, jaká „stopa“ zůstává po nědělním obědě u babičky? Nebo co v arménštině znamená „lolik“? Žáci ZŠ a studenti gymnázia v Kadani, kteří se zúčastnili čtvrtečního workshopu pod vedením Veroniky Cíhové a Maro Hajrapetjan, už tohle všechno vědí. Podívejte se, jak to v galerii Josefa Lieslera (která poslední měsíc hostila naši výstavu „Z mého domova“) vypadalo.
WAR ZONE / 2. 4. 2017
Ve čtvrtek 30. 03. 2017 se pod vedením Mgr. Havlíčka a za doprovodu Mgr. Corfu uskutečnila v rámci předmětu Výtvarná příprava 2 exkurze do Galerie moderního umění v Roudnici nad Labem. Pro studentky se zaměřením Výtvarná výchova pro pomáhající profese zde byla připravena Mgr.
Vidět hmotu hmatem…! / 22. 3. 2017
Pod vedením Mgr. Havlíčka si studentky se zaměřením Výtvarná výchova pro pomáhající profese vyzkoušely v rámci předmětu Výtvarná příprava 2 experiment, kde základem byla změna preferencí některých smyslů. Vlastní činnosti předcházel vstupní teoretický vhled do dějin výtvarné kultury, konkrétně na různé možnosti a způsoby práce související s tématy: vztah, intimita, smyslovost, atd.Cílem zadání bylo kresebně zachytit portrét. Došlo ovšem k naprosté absenci vnímání předlohy zrakem.